پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده
سرخط خبرها

کشف ۹۳۰۰ قبضه اسلحه در ایام اغتشاشات| ۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز شناسایی شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۴۶۸۵۹
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کشف ۹۳۰۰ قبضه اسلحه در ایام اغتشاشات| ۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز شناسایی شد+ فیلم
سخنگوی فراجا از کشف و ضبط ۹۳۰۰ قبضه اسلحه در ایام اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: ۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز از اول سال شناسایی و ۱۷۰ نفر دستگیر شدند، در همین راستا بیش از ۱۰ میلیون انواع واحد ارز تقلبی و ۶۳۲ سکه تقلبی کشف و ضبط شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصحاب رسانه سربازان گمنامی هستند که زحمات بسیاری را برای اطلاع رسانی دقیق، روشنگری و ... متحمل می‌شوند و نقش اثربخشی را در با اولویت قرار دادن "تبیین" از تاکیدات موکد مقام معظم رهبری در این حوزه دارند.

سخنگوی فراجا به اهمیت نظم و امنیت در کشور و تداوم آن اشاره کرد و گفت: فرماندهی کل انتظامی کشور به عنوان خدمتگزار مردم و با تأسی از فرمایشات ائمه معصومین در راستای تحقق اساسی‌ترین نیاز بشریت یعنی حفظ امنیت، جان خود را تقدیم مردم و میهن کرده است؛ خداوند متعال را شاکریم که به حافظان امنیت توفیق داد که تاکنون در تمامی آزمون­های حساس و فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها سربلند و سرافراز باشیم.

سردار حاجیان در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات سردار "حسین اشتری" عنوان کرد: با پایان یافتن  ماموریت ۸ ساله سردار "اشتری"  در فراجا و تلاش‌های مجدانه وی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی، سکان این سازمان عظیم به فرمانده ولایی و جهادی  دیگری واگذار گردید.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: گام‌های اثربخش، پشتکار و همت ایشان همواره در جای جای انتظامی کشور موج می‌زند و به یادگار خواهد ماند و حال که خدمتگزار در سنگر دیگری از نظام جمهوری اسلامی است و حفظ امنیت نصیب ایشان شده از خداوند متعال توفیق و سربلندی بیش از پیش را برای ایشان مسئلت داریم.

این مقام ارشد انتظامی به انتصاب سردار "احمد رضا رادان" به سمت فرمانده کل انتظامی کشور با حکم مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: انتصاب و انتخاب بجا و شایسته سردار رادان از سوی مقام معظم رهبری نشان از درایت، لیاقت و توانمندی ایشان داشته و با توجه به سوابق مدیریتی، مطالعاتی، راهبردی و نگاه پژوهشی ایشان، نویدبخش دستیابی هر چه بیشتر به قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه خواهد بود. مقدم ایشان را گرامی داشته و رجاء واثق داریم، تعهد و کارآمدی‌های برجسته وی در گسترش و بهینه‌سازی خدمات انتظامی و معماری آینده سازمان چتر حمایتی هم برای کارکنان و هم مردم با هر گرایش، قومیت و مرام و ... در مسیر تحقق امنیت و کاهش جرایم و افق‌های روشن توام با رضایت الهی خواهد بود.

معماری فراجای آینده

سردار حاجیان در ادامه با تاکید بر اینکه سردار رادان معماری فراجای آینده را ترسیم کرد و به عنوان معمار این پروژه قرار است آن را به بهترین نحو پیاده کند، خاطرنشان کرد: معماری فراجا یک اقدام تحولی است که در آینده شاهد تغییراتی در زیرساخت‌ها، ماهیت و ساختار شکلی فراجا خواهیم بود و بر اساس معماری فراجا، پلیس یک اصلاح‌گر و فرهنگ‌ساز اجتماعی است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پلیس با استفاده از فناوری‌های نوین درصدد ارائه خدمات و کیفیت‌بخشی به خدمات رسانی به مردم است، تصریح کرد: استفاده از آخرین فناوری‌های روز از دیگر اهداف معماری فراجای آینده است.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه در معماری آینده فراجا به دنبال تسهیل و تسریع و کیفیت بخشی در ماموریت‌های انتظامی هستیم، گفت: بر اساس معماری فراجای آینده، امنیت یک محصول دولتی یا پلیسی نیست بلکه امنیت محصول مشترک برای حاکمیت و مردم است؛ در معماری فراجا هم تغییر در ماهیت داریم و فراجا به دنبال ارتباط با مردم توام با عطوفت است. مسیر راه توسط فرماندهی با شعار "پلیس مقتدر و حرفه ای، امین و مردمی" مشخص و سرلوحه کار همه ما خواهد بود و جز در این مسیر گام بر نخواهیم داشت و همانگونه که رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای تاکید فرمودند "جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن جلب رضایت مردم در حراست از امنیت و تامین آسایش عمومی است" لذا در راستای فرمایشات مقام عظمای ولایت از دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول انتظار می‌رود تا در جهت ارتقاء امنیت مردم در تمامی ابعاد با پلیس همراهی و همکاری داشته باشد.

تروریست خواندن سپاه اقدامی بی خردانه از سوی پارلمان اروپا  است

سردار حاجیان در ادامه به تروریست خواندن سپاه از سوی پارلمان اروپا اشاره و خاطرنشان کرد: هر روز شاهد ترفند‌های مکارانه دشمنان برای تضعیف شجره تنومند و قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم که این نشان از درماندگی، استیصال و شکست نقشه‌ها و توطئه‌های آنان دارد. تروریست خواندن نیروی عظیم و مردمی سپاه پاسداران که با به زانو درآوردن گروهک تروریستی داعش، امنیت را به مردم هدیه کرد خود جنایتی نابخشودنی است که در تاریخ ثبت خواهد شد و این عمل خبیثانه از نظر قواعد حقوقی بین المللی و کنفوانسیون‌های حقوق بشر بین الملل مطرود بوده و قابل پیگیری و رسیدگی است.

سخنگوی فراجا تاکید کرد: فرماندهی کل انتظامی کشور ضمن محکوم کردن این تصمیم نسنجیده در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا پای جان از عزت و اقتدار کشورمان دفاع کرده و نخواهد گذاشت چنین اقدامات سخیف و زبون از سوی دشمنان روحیه و انگیزه جهاد و عشق به ولایت را خدشه دار کند.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از این نشست خبری، با اشاره به رویکرد امنیت محور پلیس و کاهش جرایم اظهار داشت: فراجا یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین نهاد‌های خدمات عمومی در سطح جامعه است و طی این مدت با توجه به حجم مضاعف ماموریت‌ها در تامین  امنیت جانی و مالی هموطنان با تمام قوا تلاش می‌کند.

سردار حاجیان با اشاره به فراهم آوردن امنیت و عدالت انتظامی با شعار سرعت، دقت، صحت و با کمترین هزینه برای تمامی اقشار عنوان کرد: پرواضح است که امنیت صرفا پلیس‌محور و دولت‌محور نیست بلکه امنیت پایدار در سایه مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه جاری و ساری است.

سخنگوی فراجا به عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی و ارائه ۶۰ میلیون خدمات در سال به مردم اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند شماره‌گذاری خودرو، اینترنتی شده است و در سامانه پلیس من این خدمات قابل ارائه است و مردم می‌توانند برای دریافت خدمات پلیسی به این سامانه مراجعه کنند.

اقدامات مستمر پلیس در مقابله با قاچاق سوخت

این مقام ارشد انتظامی همچنین به اقدامات مستمر پلیس در حوزه قاچاق سوخت اشاره و عنوان کرد: طی بازدید از جایگاه‌های سوخت و عرضه فرآورده‌های نفتی در هفته گذشته و طی ۷۲ ساعت ۱۳۴ جایگاه و کارگاه متخلف شناسایی و به دستگاه قضائی معرفی شد ضمن اینکه ۹۷ دستگاه خودرو (تانکر حمل سوخت) توقیف و ۱۴۶ نفر هم در این زمینه دستگیر شدند. این تانکر‌ها دارای باک اضافه بودند که اقدام به فروش غیرقانونی سوخت می‌کردند.

دستگیری اخلالگران بازار ارز

سردار حاجیان به فعالیت قرارگاه امنیت اقتصادی و دستگیری ۳۰۰ نفر اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از افرادی که عامدانه قصد اخلال در بازار ارز داشتند، شناسایی و دستگیر شدند همچنین ۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز، شناسایی و ۱۷۰ نفر هم در این خصوص دستگیر شدند تا به امروز ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار و ۳۰۰ واحد ارز تقلبی (انواع واحد‌های ارزی) و ۶۳۲ قطعه سکه تقلبی کشف و ضبط شده است.

سخنگوی فراجا به تعیین سهم، نقش و میزان اثرگذاری دستگاه‌های دخیل درون سازمانی در امر پیشگیری از سرقت اشاره کرد و گفت: پلیس آگاهی بیش از ۸۴ درصد از پرونده‌های جعل و کلاهبرداری را در ۱۰ ماه سال جاری کشف کرده است؛ بیشتر کلاهبرداری‌ها مربوط به خرید و فروش خودرو، زمین و واحد‌های مسکونی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تعداد ۲ هزار و ۷۵۸ فقره کلاهبرداری خودرو، ۲ هزار و ۳۸۰ فقره کلاهبرداری زمین و ۲ هزار و ۲۱ فقره کلاهبرداری واحد مسکونی در ۱۰ ماهه اول سال کشف شده است.

سردار حاجیان همچنین به برداشت متقلبانه نیز اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۱۵۹ فقره برداشت متقلبانه از حساب‌های بانکی اتفاق افتاده و ۲۷۱ فقره کلاهبرداری پیامکی ثبت شده که کلاهبرداری پیامکی در مقایسه با مدت‌زمان مشابه ۵۰ درصد کاهش داشته،   همچنین هزار و ۲۶۵ فقره کارت‌های بانکی کلاهبرداران مسدود شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به بحث مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۰۰ کلانتری مجهز به مراکز مشاوره هستند و در دوایر اجتماعی کلانتری‌ها این افراد حاضر هستند و اکنون همه دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها پذیرای عموم مردم در همه حوزه‌های روان شناسی و حقوقی هستند.

سردار حاجیان با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار خدمت مشاوره‌ای طی ۱۰ ماهه امسال به مردم ارائه شده است، تصریح کرد: ۷۰ درصد از این مشاوره‌هایی که داده شده به مصالحه رسیده است.

سخنگوی فراجا همچنین با بیان اینکه براساس مناسبات تقویمی، طرح‌هایی را هرساله برای آخر سال  اجرا می‌کنیم و درباره چهارشنبه پایان سال و مراجعه مردم به بازار تمهیداتی اندیشیده شده است، ادامه داد: با کنترل هوشمند و ضمن همکاری پلیس با اتحادیه‌ها، برنامه‌های ما برای آخر سال انجام می‌شود و این اطمینان را می‌دهیم که هیچ مشکلی در مرز، شهر، روستا‌ها و بازار نخواهیم داشت و همکاری لازم برای  تمام طرح‌های ابلاغی وجود دارد.

افزایش ۴ درصدی سرقت همزمان با اغتشاشات اخیر

این مقام ارشد انتظامی گفت‌: در اغتشاشات اخیر دشمن  سعی در ارسال اسلحه به کشور داشت که این توطئه‌ها خنثی شد و ۹ هزار و ۳۰۰ قبضه اسلحه کشف و ضبط شد و اکنون ورود اسلحه به کشور روند کاهشی دارد و اوضاع در کنترل است.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: اغتشاشات در مأموریت‌های پلیس تأثیرگذار بود و بخشی از انرژی پلیس را از مأموریت‌های اصلی خود گرفت؛ متأسفانه شاهد افزایش ۴ درصدی در حوزه سرقت بودیم البته بیش از ۶۲ درصد سرقت‌ها کشف شد.

سخنگوی فراجا همچنین ابراز کرد: ۳۸۷ فقره از تارنما‌هایی که در حوزه تقلب کنکور فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند؛ برخی از این افراد ادعا می‌کردند که سؤال‌ها را دارند، اما پلیس آن‌ها را شناسایی و دستگیر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->